به این مطلب امتیاز دهید

دنبال کردن



الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) گوگل





farsoft logo

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چه قسمت هایی از وب سایت را مورد توجه قرار داد؟


 الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار بخشی از الگوریتم جستجوی اصلی گوگل می باشد و اولین تغییر عمده در الگوریتم در سال 2001 بوده است. اما آنچه در الگوریتم مرغ مگس خوار متفاوت است ، این است که این الگوریتم مختص مقابله با اسپم ها نیست ، بلکه یک الگوریتم برای اطمینان از اینکه وب سایت ها بهترین نتیجه را برای عبارت جستجو شده را نمایش بدهند. الگوریتم Hummingbird بیشتر درباره فهم بهتر عبارت های جستجو شده به ویژه در هنگام افزایش جستجوی عبارت هاست.

اعتقاد بر این است که Hummingbird تاثیر مثبتی بر سایت هایی گذاشته است مطالب پرمحتوا و با کیفیت ارائه داده است که به خوبی توسط جستجوگران خوانده شده است و همچنین جواب عبارتی که جستجو کرده اند را در این سایت ها یافته اند.

گوگل میخواهد اطمینان حاصل کند که نتیجه های یافت شده برای عبارت های طولانی تر به درستی اعمال شود و کاربران به نتیجه مطلوب تر دست یابند. برای مثال در مورد سوالی درباره شرکتی به جای نمایش اطلاعات خاصی از آن شرکت کاربر را به وب سایت آن شرکت هدایت کند که صفحه از آن شرکت که اطلاعات لازم را میخواهد به نمایش بگذارد.

در واقع Hummingbird را نمی توان برای پرس و جوی های طولانی بهینه سازی کرد. عبارت های جستجو شده طولانی ، مانند جستجوهایی که با صوت (voice) و همچنین عبارت های طولانی که در گوشی های همراه به صورت highlight شده هستند که معمولا به صورت جستجوی مکالمه ای هستند. همچنین بهینه سازی کردن برای عبارت های صوتی آسان تر از عبارت های مکالمه ای (طولانی) می باشد. اطمینان پیدا کنید که محتوای سایت تان به خوبی قابل خواند باشد که بتواند جواب عبارت های طولانی را بدهد، همانطور که جواب عبارت های کوتاه را می دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار قبل از آنکه به طور رسمی اعلام شود شروع به کار کرده بود و سئو کارها متوجه تغییرات در نتیجه رتبه ها پیدا نکردند. هنوز هم هم مشخص نیست که الگوریتم Hummingbird چه موقع توسط گوگل آپدیت می شود یا توسط گوگل تغییر پیدا میکند.




در صورت مفید بودن این مطلب را به اشتراک بگذارید







دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید: